بررسی روند تخصیص ارز به واردات تلفن همراه

تیتر 20- چندی پیش مجتبی توانگر رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس در مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرد و خواستار توضیح دولت در این زمینه شد.

وی در این نامه تاکید کرد که مجلس در نظر دارد روند تخصیص ارز برای واردات گوشی تلفن همراه را بررسی کند. همچنین شرکت هایی که ادعا می کنند توانایی تولید تلفن همراه داخلی را دارند در حال بررسی است. هدف از این بازرسی ها جلوگیری از رانت و تضییع حقوق مردم خواهد بود.

در بخشی از این نامه آمده است: در سال های اخیر وضعیت بازار تلفن همراه در کشور شرایط خوبی به خود ندیده و با مشکلات زیادی مواجه بوده است. اما اقدامات موثری برای رفع این مشکلات و غلبه بر موانع انجام نشده است. همچنین تصمیماتی که در گذشته به اشتباه گرفته شده اند، هنوز اصلاح نشده و باقی مانده اند. در این راستا طیف وسیعی از فعالان صنفی و صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات در کمیسیون آموزش و اقتصاد دیجیتال مجلس سخنرانی کردند و مشکلات و مشکلات این حوزه را بیان کردند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه از جمله این موضوعات می توان به انحصار در واردات، تصمیم گیری های سلیقه ای در واردات انواع گوشی های تلفن همراه و همچنین مشکل تخصیص ارز به این کالاها اشاره کرد.

توانگر در پایان تاکید کرد: دستورالعمل ها و دستورالعمل های مربوط به واردات تلفن همراه و نحوه توزیع ارز به این بخش باید بازنگری و تغییر کند. هدف اصلی از این اقدام جلوگیری از تقویت قیمت اجاره بهای برخی واردکنندگان و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده در بازار داخلی است./تسنیم

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تعبیر خواب رایگان با پشتیبانی 24 ساعته
تعبیر خواب خوردن برف یوسف پیامبر
تعبیر خواب خوردن برف یوسف پیامبر
تعبیر خواب مهمان داشتن امام صادق
تعبیر خواب مهمان داشتن امام صادق
قیمت پرینتر: مفهوم، اهمیت و کاربردها
تماس با ما