جزئیات افزایش حقوق سربازان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری آرانیوس، حسین زاهدی گفت: طبق قانون باید حداقل 60 درصد حداقل حقوق و حداکثر 90 درصد حداقل حقوق کارکنان رسمی به سربازان تعلق گیرد. افزایش دستمزد در سال 1401 حداقل دستمزد را به 3 میلیون رساند و امسال دستمزد بر اساس شغل، تولد یا غیرتجاری، متاهل یا مجرد، فرزند و مدرک تحصیلی که حداقل 3 است افزایش یافت. میلیون و حداکثر 9 میلیون.

وی با بیان اینکه بسته به محل و یگان خدمتی ساعات کار سربازان متفاوت است افزود: سربازان متاهل از بدو ورود به محل هایی که نزدیک محل سکونت یا همسرشان است آموزش می بینند و در غیر این صورت وجود دارد. امکان انتقال است

وی همچنین با اشاره به کاهش زمان خدمت برای هر فرزند خاطرنشان کرد: برای سربازان و افراد تحت تکفل آنها بیمه در نظر گرفته شده است.

انواع معافیت های سربازی

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی درباره انواع مزایا نیز گفت: مزایای درمانی، کفالت، موارد خاص مانند افراد تحت پوشش و کفالت پدر و مادر نیازمند بدون همسر با شرایط خاص از جمله مزایای سربازی است. همچنین برای آن دسته از سربازانی که بیماری محدودی دارند از رزم معاف است، تمامی اطلاعات در پایگاه های اطلاع رسانی موجود است. همچنین شماره 096480 در سراسر کشور از ساعت 8 الی 13:30 و عصرها از ساعت 14:30 الی 17:00 قابل دسترسی است. بازرسی سازمان های وظیفه عمومی نیز مسئول اعتراضات است.

زاهدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی جزئی از نظام وظیفه است و تمامی نهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند تحت این نظام هستند، افزود: سازمان وظیفه یک سازمان برون سازمانی است که وظیفه خدمت سربازی را بر عهده دارد. . . قبل از ورود به صفوف سربازان وظیفه انتساب آنها به خدمت و آشنایی سربازان با یگان های خدمتی را بر عهده دارد.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی «فرجا» یادآور شد: قانون خدمت وظیفه عمومی قبل از انقلاب وجود داشت و اولین قانون اصلاحی در سال 63 منتشر شد و آخرین اصلاحیه آن در سال 90 بود. بر اساس این قانون، مزایای هدفمندی بیشتر، استخدام در سازمان های عمرانی، طراحی خدمت، تعیین ارشدیت توسط ستاد کل نیروهای مسلح، نیازهای نیروهای مسلح و نیازهای روزمره جامعه و تعیین میزان خدمت، ارشدیت در دوره لازم تغییر کرده است

کاهش مدت خدمت اجباری به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح

زاهدی با ذکر مدت خدمت 30 ساله گفت: دو سال خدمت ضروری است و ستاد کل نیروهای مسلح می تواند این مدت را کاهش یا افزایش دهد. دوره ذخیره اول 10 سال و دوره ذخیره دوم به همین میزان و دوره ذخیره 8 سال است بنابراین نیازی به این دوره ها در کشور نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح به فرمانده معظم کل قوا، مدت خدمت اجباری کوتاه و هدفمند به 14 ماه کاهش یافت. برای کسانی که در مناطق مرزی هستند. تمامی اطلاعات در سایت https://vazifeh.police.ir/ قرار داده شده است.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه با اشاره به سابقه طولانی خدمت سربازی و دفاع از سرزمین گفت: در همه کشورهایی که امنیت مردم حرف اول را می زند خدمت سربازی وجود دارد. در دکترین امنیتی هر کشور، میزان تهدیدات، نگاه اقتصادی جامعه و سطح نیروی انسانی در تعیین خدمت عمومی مؤثر است. بنابراین مقایسه ها درست نیست. تمرکز ایران روی مردم است و در حوزه نظامی از نگاه به درون استفاده شده است.

جزئیات: پیش بینی دمای هوا/ وزش باد و باران در شمال و جنوب کشور

وی با اشاره به رویکرد جدید نیروهای مسلح در مورد هدف گیری نظامی، تصریح کرد: حداقل دوره آموزشی کارکنان نیروهای مسلح که از دانشگاه افسری خارج می شوند چهار سال و در صورت ورود به مقطع کارشناسی ارشد بیش از دو سال است. در مورد آموزش همچنین سربازان درجه دار حداقل 9 ماه و سربازان وظیفه حداکثر دو ماه آموزش می بینند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراچه به مناطق بالای مرز آبی و زمینی اشاره کرد و اذعان داشت: نیروی کافی برای حفاظت از مرز وجود ندارد.

منبع: ایسنا

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تعبیر خواب رایگان با پشتیبانی 24 ساعته
تعبیر خواب خوردن برف یوسف پیامبر
تعبیر خواب خوردن برف یوسف پیامبر
تعبیر خواب مهمان داشتن امام صادق
تعبیر خواب مهمان داشتن امام صادق
قیمت پرینتر: مفهوم، اهمیت و کاربردها
تماس با ما