روند بازار کالا در پنج ماه آخر سال

تیتر 20- کالاها در اواسط سپتامبر، با حمایت از وعده های حمایت از دولت چین، بهبود یافتند. در این شرایط برخی از تحلیلگران معتقدند این تجربه در ماه های پایانی سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. با این حال، Fitch Solutions آخرین برآورد خود از قیمت‌های بازار کالا را منتشر کرد که پیش‌بینی می‌کرد میانگین فروش بسیاری از محصولات صنعتی از جمله مس، نیکل و زغال‌سنگ بدون تغییر باقی بماند، اما قیمت‌های کمی بالاتر برای محصولاتی مانند سنگ آهن، آلومینیوم، فلز، روی، طلا و زغال سنگ متالورژی در پیش بینی جدید نسبت به پیش بینی قبلی.

کالاهای صنعتی مبتنی بر فلزات صنعتی، سال 2023 را با افزایش قابل توجه قیمت‌ها آغاز کردند، به این امید که اقتصاد چین پس از لغو محدودیت‌های قرنطینه کرونا به مسیر رشد بازگردد. اما شکست اقتصاد چین به سرعت به مسیر توسعه بازنگشت، این محصولات در سه ماهه دوم سال به میزان قابل توجهی کاهش یافتند و اکثر نهادهای بین المللی نیز قیمت میانگین قیمت فروش خود را در سال 2022 پیش بینی کردند. با این حال، در هشتمین ماه سال جاری از نیمه دوم سال جاری، محرک های دولت چین برای حمایت از رشد اقتصادی فرصت دیگری را برای رشد کالاها فراهم کرده است.

کاهش رشد اقتصادی چین در نیمه اول سال جاری میلادی انتقادات گسترده ای را نسبت به عملکرد اقتصادی دولت چین به دنبال داشته است. در حالی که برخی از تحلیلگران بر این باورند که سیاست گذاران پکن باید به سرعت به سمت محرک های قوی حرکت کنند تا اقتصاد چین را از رکود نجات دهند، این کشور پس از هضم بازار و پیگیری نتایج، در اجرای هر محرک پیشنهادی کند بوده است. به این ترتیب، تأثیر یکباره کمتری بر بازارها دارد و در عین حال، داده های اخیر، از جمله افزایش داده های وام مسکن چین، نشان دهنده بهبود نسبی اعتماد خانوارهای چینی در اقتصاد است. موسسه فیچ پیش بینی کرده است که قیمت زغال سنگ متالورژی در ماه های آینده بر اساس هزینه های بالای تولید و افزایش مصرف جهانی فولاد افزایش خواهد یافت.

همچنین در حوزه آلومینیوم برای سال های 2023 تا 2025 پیش بینی می شود که قیمت فلز نقره به دلیل کاهش تقاضا و تقویت دلار آمریکا کاهش یابد. همچنین پیش‌بینی‌های طلا برای سال‌های 2023 و 2024 بر اساس کشش این فلز بر اساس افزایش قیمت انجام شده است. بر اساس پیش بینی های موسسه فیچ، فلز روی نیز در سال 2023 با کاهش قیمت همراه بود و طی سال های 2025 و 2026 روند افزایش قیمت این فلز پیش بینی می شود. همچنین پیش بینی می شود قیمت مس و سنگ آهن در سال 2023 افزایش یابد. پیش بینی روند صعودی قیمت مس نشان دهنده رفتار بلندمدت این فلز است که متاثر از مولفه ای به نام انرژی است. بر اساس تحقیقات این نهاد، اگرچه بازار در شرایط متعادل و حمایتی قرار دارد، اما پیش بینی می شود قیمت فلزات تغییر کند.

پیش بینی قیمت آتی سنگ آهن در سال 2023 بر اساس فراز و نشیب ها و عملکرد این سنگ به دست می آید. تاکنون تقاضا برای کارگران فولاد چینی با وجود تمام حواشی موجود در این صنعت، بهتر از حد انتظار بوده است و پیش بینی می شود در آینده عرضه و تقاضا متعادل شود. بر اساس برآوردهای موسسه فیچ، قیمت زغال سنگ متالورژی بالا برآورد می شود، زیرا برای ادامه سال 2023 با توجه به ظرفیت های جدید، پیش بینی می شود قیمت این ماده معدنی کاهش یابد. پیش بینی قیمت سنگ آهن برای سال های 2024 تا 2026 بر اساس افزایش هزینه های تولید و همچنین افزایش تقاضا و مصرف جهانی است که ممکن است تا حدی کاهش نسبی مصرف در چین را جبران کند.

پیش بینی قیمت آلومینیوم فیچ برای سال های 2023 تا 2025 بر اساس کاهش تقاضا، به ویژه در خارج از چین، و مازاد بازار در سال 2023 است. زیرا در چین با کاهش هزینه های برق واحدهای تولیدی و کفایت سطح مخازن آب در این کشور و همچنین بهبود وضعیت برق و محدودیت ها، سطح تقاضا نیز رو به کاهش است، در عین حال. تقویت دلار آمریکا نیز بی تاثیر نیست. با وجود این مسائل، تقاضای جهانی برای فلز نقره به دلیل ویژگی‌های خاص آلومینیوم در بخش‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی، هواپیماسازی و صنایع الکترونیک برای جایگزینی مس در حال افزایش است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر قیمت آتی این فلز داشته باشد. فلز. این فلز

پیش بینی موسسه فیچ از قیمت آتی فلز روی بر اساس کاهش قابل توجه تقاضای جهانی این فلز از چین و اروپا است. از طرفی تغییرات قیمت برق باعث رشد مضاعف این فلز در بازار می شود و انتظار می رود با افزایش منحنی بهای تمام شده در بلندمدت میزان تقاضا نیز تغییر کند که بر قیمت اثرگذار باشد. فلز مس در آینده برای طلا بر اساس پیش بینی های موسسه فیچ روند قیمت مشخص شده است. زیرا انعطاف این فلز گرانبها در برابر تغییرات دلار و بازار سرمایه بالا است و هر نوع تغییر در روند بازار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارد و این تغییر به نوعی بازگشت خرید از سوی مرکزی است. بانک و بازتوزیع از وجوه معاملاتی در بورس اوراق بهادار.

این موسسه ثبات قیمت زغال سنگ حرارتی را در آینده پیش بینی کرد. از سوی دیگر وضعیت بازار جهانی دریایی باثبات است، حجم واردات از اروپا، ژاپن و کره در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است و حجم واردات زغال سنگ از چین نیز در سطح بالایی قرار دارد. . مرحله. در هند، به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زغال سنگ در جهان، مصرف برق در حال افزایش است. این در حالی است که واحدهای تولیدی داخلی این کشور می توانند نیاز هند را تا حد زیادی تامین کنند.

در همین حال، به دلیل ضعف سیستم تولید برق آبی چین، تقاضا برای زغال سنگ حرارتی همچنان بالاست و به نظر می رسد عرضه داخلی این کشور با قیمت های پایین معامله می شود، بنابراین واردات زغال سنگ چین بالاست. چشم‌انداز فیچ برای نیکل نیز بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا قیمت‌های لحظه‌ای در بازار تعدیل می‌شوند و انتظار می‌رود نیکل در سال 2023 با قیمت متوسط ​​معامله شود.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تعبیر خواب رایگان با پشتیبانی 24 ساعته
تعبیر خواب خوردن برف یوسف پیامبر
تعبیر خواب خوردن برف یوسف پیامبر
تعبیر خواب مهمان داشتن امام صادق
تعبیر خواب مهمان داشتن امام صادق
قیمت پرینتر: مفهوم، اهمیت و کاربردها
تماس با ما