غذایی که خطر از دست دادن حافظه را به نصف کاهش می دهد


آفتاب نیوز :

نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف دو وعده قارچ در هفته می تواند خطر از دست دادن حافظه را به نصف کاهش دهد.

همانطور که قبلا ذکر شد، اختلال شناختی خفیف (MCI)، اغلب پیش‌آهنگی برای زوال عقل در نظر گرفته می‌شود و شامل فراموشی همراه با مشکلات زبانی و توجه است.

دانشمندان بر این باورند که حتی یک تکه کوچک قارچ در هفته می تواند برای تأثیر قابل توجه کافی باشد. اگر سالمندان حدود نیم بشقاب قارچ در هفته بخورند، می توانند خطر ابتلا به این بیماری را به نصف کاهش دهند.

دکتر لی فنگ، محقق ارشد این مطالعه گفت: «این همبستگی شگفت‌آور و دلگرم‌کننده است. به نظر می رسد یک ماده غذایی رایج می تواند تأثیر بسزایی در زوال شناختی داشته باشد.

این مطالعه شامل بیش از 600 نفر 60 سال و بالاتر در سنگاپور بود و بیش از 6 سال پیگیری شد. آنها همچنین از نظر اختلالات شناختی خفیف و عادات غذایی مورد آزمایش قرار گرفتند.

افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف هنوز هم می توانند فعالیت های عادی روزانه را انجام دهند، بنابراین ما می خواستیم در این مطالعه مشخص کنیم که آیا این افراد مسن در تست های استاندارد شده عصب روانشناختی بهتر از سایر افراد هم سن و با همان سطح اختلال شناختی عمل می کنند یا خیر. دکتر .فنگ گفت.آیا چنین اطلاعاتی داشتند یا نه؟

نتایج این مطالعه نشان داد که 6 نوع قارچ مورد استفاده در این کارآزمایی با کاهش 50 درصدی خطر شناختی همراه بود، اما هر نوع قارچی می تواند اثر مفیدی داشته باشد زیرا همگی حاوی آنتی اکسیدانی به نام ارگوتیونئین هستند.

دکتر ایروین چی، یکی دیگر از محققین این مطالعه، گفت: ما به ترکیبی به نام ارگوتیونئین (ET) علاقه زیادی داریم. این ترکیب یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب منحصر به فرد است و به تنهایی توسط انسان نمی توان آن را سنتز کرد، اما می توان آن را از منابع غذایی که یکی از آنها قارچ است به دست آورد.

محققان در حال حاضر در حال انجام یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده از مکمل ارگوتیونئین هستند.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer’s Disease منتشر شد.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

انفجار آنلاین: جذابیت و جذبه این بازی محبوب
کتاب کار دبستان: راهنمایی شگفت‌انگیز برای دانش‌آموزان
Exploring Realtor Canada: Your Ultimate Guide to Real Estate Excellence
Discover Your Dream Home: House with Acreage for Sale
Discover Your Dream Home: House with Acreage for Sale
شرط بندی بازی انفجار: گیمبلینگ امروزی
تماس با ما